Tafsir Quran Per-Kata Dilengkapi Asbabun Nuzul & Terjemahan

 

Harga: $130.00

Oleh Dr. Muhammad Hata M.A , Terbitan: Maghfirah Pustaka 

Saya amat suka tafsir ini sebab ia memudahkan untuk mempelajari dan memahami isi al-Quran dengan cepat sekaligus menghayati makna dan tafsir setiap kata dari ayat Al Qur’an. Al-Quran itu sangat indah dan nikmat sekali perasaan lazat yang diperolehi sekiranya anda faham dan tahu apa yang diperkatakan oleh isi kandungannya.  Solat akan jadi lebih khusyu’ sekiranya anda memahami erti surah-surah yang dibacakan ketika solat.

Buku Tafsir Quran Per Kata ini sangat berguna bagi mereka yang mencintai Kitabullah dan ingin memahami serta mendalami Kitabullah tetapi tiada asas Bahasa Arab. Mudah dibaca dan difahami, tafsir ijmali (global) yang ringkas bukan hanya sekadar terjemahan tetapi disusun berdasarkan kata per kata (word-by-word) dari setiap ayat.

 Anda berminat untuk membeli? Hantarkan email ke hilwaaz@gmail.com.

Spesifikasi: Penerbit : Maghfirah Pustaka, Penyusun : Dr. Ahmad Hatta, MA., Cover : Exclusive Hard Cover, Kertas : Special Q-Paper, Halaman : 624 halaman, Ukuran : A4 (21 x 29,7 cm), ISBN : 979-1026-80-7

Harga: MYR $130.00 (harga termasuk penghantaran seluruh Malaysia termasuk Sabah & Sarawak)

Deskripsi:

  1. Tafsir Al-Quran Bahasa Melayu yang pertama di dunia beserta maksud di bawah setiap ayat al-Quran mempermudah kita memahami erti dan isi al-Quran.
  2. Mudah dibaca dan difahami, baik secara terpotong-potong kata per kata atau pun secara ayat per ayat.
  3. Dilengkapi dengan terjemahan dan juga Asbabun Nuzul, iaitu informasi tentang keadaan dan latarbelakang turunnya ayat.
  4. Dilengkapi nota kaki bagi memperjelas maksud setiap tafsiran.
  5. Disusun dengan penuh teliti merujuk kepada kitab-kitab tafsir yang mu’tabar serta disemak dan diperakui oleh ulama’-ulama’ yang mempunyai kepakaran dalam bidang tafsir al-Quran.
  6. Satu langkah untuk anda memperkayakan ilmu al-Quran dengan memahami serta menyelami setiap butir kalam Allah s.w.t

(contoh paparan halaman)

Bonus Pembelian:

1. Percuma Beg Al-Quran

2. Percuma CD Software Islamik yang mengandungi 100 koleksi e-book, e-novel dan software

Antara Kandungan CD Percuma:

Al-Qur’an Digital
IQRA’Kanak-kanak Digital
Novel Ayat-Ayat Cinta, La Tahzan, Kisah Teladan
Hadis 40
Seerah Nabi
Riyadus Salihin
Tafsir Ibnu Kathir, 
Terjemahan
Qur’an Digital Melayu & English 
Ma’thurat Digital, 
Fatwa Qardhawi dan banyak lagi

 

Anda berminat untuk membeli? Harga keseluruhan termasuk penghantaran pos (dalam ringgit malaysia) $130.00. Boleh buat pembelian online di sini:

www.BacaQuran2U.com

Baca Testimoni Pengguna

“Tafsir Qur’an Per Kata ini lebih dari sekadar terjemah kosakata al-Qur’an tetapi juga merupakan tafsir ringkas yang disusun berdasarkan kosakata yang sangat membantu pembaca memahami tafsir setiap kosakata sekaligus tafsir ayat secara utuh.”
– KH. DR. Muslih Abdul Karim, M.A., Dosen Tafsir Institut Ilmu al-Qur’an (IIQ), Pimpinan Pondok Pesantren Baitul Qur’an, Depok, Jawa Barat.

“Sebuah tafsir al-Qur’an yang ringkas namun menyeluruh dengan memerhatikan aspek-aspek penafsiran. Semoga karya ini membuat pemahaman umat terhadap al-Quran semakin ‘baik dan benar.’”
– DR. Atabik Luthfi, M.A., Alumnus Fakultas Qur’an Universitas Islam Madinah, Saudi Arabia. Doktor bidang Tafsir dari University Malaya, Malaysia.

“Karya yang sangat bermanfaat dan dinanti umat untuk mempermudah pemahaman terhadap al-Qur’an. Dengan tafsir ini, pembaca yang tidak bisa bahasa Arab bisa menikmati kebenaran dan keindahan hidayah al-Quran kata per kata.”
– KH. DR. Mu’inudinillah, M.A., Pimpinan Pondok Pesantren Tahfizul Qur’an Ibnu Abbas, Klaten; Ketua Program MPI Pascasarjana UMS Surakarta

“Baru pertama kali ini saya menemukan tafsir yang sangat mudah dan baik, terutama bagi pemula dalam memahami al-Quran. Tafsir ini sungguh sangat bermanfaat bagi pembaca yang tidak paham bahasa Arab dalam memahami maksud kata per kata dari ayat-ayat al-Quran.”
– DR. Amir Faishol Fath, M.A., Doktor bidang Tafsir dari International Islamic University, Islamabad, Pakistan.

 

 

About helwa

We enter this world alone, we take our last bow from this plane of existence alone...we stood before Him alone....
This entry was posted in jual-beli online and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a comment